Jelenlegi hely

Mesés kalandok - "Kódolj és játssz"

 Mesés kalandok - "Kódolj és játssz!"                                 

 Nemzetközi együttműködés szerbiai, szlovákiai és romániai magyar óvodai csoporttal és osztályokkal a magyar népmesék témakörében. A projekt az   eTwinning keretében valósul meg a Digitális Témahétre. 2019. április 1- 12.

Projektünket a Digitális Témahét alkalmából az eTwinning keretében valósítottuk meg, és eseményünkkel regisztráltunk a #STEMDiscoveryWeek kampányoldalára is.

 Link a projektoldalhoz:

 https://twinspace.etwinning.net/86284/home

Blogunk:

https://mesekaland.blogspot.com/

 Résztvevők: 

Đorović Edina - Predškolska ustanova „Naša radost”, Szabadka, Szerbia, Katicabogár csoport 23 fő

Ibolya Uličná - ZŠ sVJM Silica -Alapiskola Szilice, Silica, Szlovákia 

Szabó Julianna - Petőfi Sándor Iskolaközpont, Csíkdánfalva, Románia, 3. osztály 15 fő

 Suszterné Fükő Judit - Bulgárföldi Általános Iskola, Miskolc, Magyarország, 1. b osztály 28 fő

 Segítők: a csoportban, osztályokban tanító pedagógusok.

Információk a projektről

A projekt során magyar népmeséket dolgozunk fel közösen, kincset keresünk QR kódokkal. Logót és plakátot tervezünk. Közös képgalériát hozunk létre, majd egy közös mesekönyvet alkotunk.

Célok

A projekt célja a diákok számára a hagyományos értékek közvetítése,anyanyelvi kompetenciáik, kreativitásuk fejlesztése, újszerű technikák megismerése, informatikai eszközök használata életkoruknak megfelelően, szociális kompetenciáik fejlesztése.
A magyar népmesék alaposabb megismerése, együttműködési készségük, kommunikációjuk fejlődése, a használt technikák elsajátítása.

Munkafolyamat

Kapcsolat felvétele, a projekt kidolgozása közösen, bemutatása a gyerekeknek, és a szülőknek.


Az osztályok bemutatkozása. 

 

Az alábbi linken található a bemutatkozásunk a Voki alkalmazás segítségével  :

https://www.voki.com/classroom/gallery?key=e41a3634ce606222b9424d42e72072f4

A partnereink bemutatkozása:


Logótervezés. A legjobb logó kiválasztása szavazással.

 

 

 

 

További képek https://drive.google.com/open?id=1kDzDUmc6jZyO_SN4Q_CMgt8bz5ide_lE

A logóverseny győztese Bíró Renáta munkája (Petőfi Sándor Iskolaközpont, Csíkdánfalva, Románia)

Partnereink tervei

 

A játék alapjául szolgáló népmesék megismerése, közös kiválasztása.

   

 

A győztes mese: A kiskakas gyémánt félkrajcárja

Plakáttervezés közösen.

 


Egyéni illusztrációk készítése, feltöltése egy közös virtuális galériába.

 

Munka közben:

https://plus.smilebox.com/play?g=a6583a19-129c-4553-b36c-ad7ea448331b&sbid=3463&fbclid=IwAR3vm0GfS3fd12jowqJvBtwApgs2CR_53U5xiK44YZ-UVMeoVetG1Y79U5A

Powered by emaze

Mesehősök újsághirdetései. Újság oldalának létrehozása.

https://www.canva.com/design/DADUELhT1r8/view

Egy mindennapi probléma kiemelése a meséből, annak gyakorlati megoldása. STEM tevékenység

Toronyépítés. A feladat az volt, hogy a gyerekek építsenek tornyot a török császárnak. Bármit felhasználhattak, amit a teremben, a szekrényekben találtak.

Csoportmunkák és egyéni ötletek:

 

 

Partnereink tornyai:

 

 

Online játékok Edina Đorović munkája

 

A kincskereső feladatok kitalálása közösen a gyerekekkel. Minden osztály a másiknak készít virtuális feladatokat.
Kincskeresés QR kódokkal.

A pálya:

 

A sorsolás:

Az kódunk:

Az útvonal:

Bee-Bot pálya tervezése

A feladatokat a gyerekek találták ki, és választották ki a "választékból" az ikonokat, majd színeztük. A méhecske a kiskakasról indul, ha elért egy bizonyos mezőt, új feladat érkezik QR kód formájában kártyalapon.

A méhecske mozgásának megfigyelése, kipróbálása

Elkészítés:


A pálya és a kódok: 

   


Meseírás közösen a StoryJumper alkalmazás segítségével.

Book titled 'Mesés kalandok'Read this book made on StoryJumper


 

Iskolánk 4. b osztályos tanulói a mi mesekönyvünk alapján sárkányrajzokkal kedveskedtek nekünk Kiss Virág tanítónéni vezetésével. Felismeritek a szereplőket?

Összegzés:

Mesés kalandok on Biteable.

Flashmob a miskolci Pannon-tenger Múzeum Dinók Földjén kiállításán.

Eredmények

A közös mese megalkotása, közzététele a StoryJumperen. Közös képgaléria elkészítése. Közös Blog létrehozása. Bee-Bot pálya elkészítése. Tornyok. Hagyományos értékeket közvetítettünk a gyerekek felé, anyanyelvi kompetenciáik, kreativitásuk fejlődött, újszerű technikákat ismertek meg, informatikai eszközöket használtak életkoruknak megfelelően, szociális kompetenciáik fejlődtek.
Megismerkedtek külhoni gyerekekkel, mi pedagógusok sokat tanultunk egymástól.


Közös Blog létrehozása, szerkesztése.

https://mesekaland.blogspot.com/

A projekt megtekinthető az eTwinning TestvérTér felületén

 https://twinspace.etwinning.net/86284/home

Megjelent a STEM Discovery Week 2019 térképén #STEMDiscoveryWeek

http://www.stemalliance.eu/hu/stem-week-2019

Valamint két másik nemzetközi eTwinning projektünk részeként:

A funny school year https://twinspace.etwinning.net/68301/home

Stemle öğreniyorum geleceğimi kodluyorum - STEM-mel tanulok, a jövőmet kódolom 

Az iskolánk hivatalos Facebook oldalán: https://www.facebook.com/bulgarfoldisuli/

Nagy öröm számunkra, hogy projektünk a 2019-es Digitális Témahéten elnyerte a Raabe Klett Kft. intézményi különdíját. Köszönet a projektpartnereinknek a nagyszerű együttműködésért! 
A 2019-es Digitális Oktatási Konferencia és Kiállítás (DOKK) keretén belül 2019. június 8-án Dr. Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős helyettes államtitkár és Horváth Ádám, a DPMK divízióvezetőjének részvételével átadásra kerültek a 2019-es Digitális Témahét díjai.  Köszönet a támogatóknak a különdíjért! http://digitalistemahet.hu/hir/raabe-klett-kodolj-es-jatssz-intezmenyi-kueloendij?fbclid=IwAR15tDVjnBMX7bf21RqFSviJM87UR7LDw-dUGJyV-UEyE3NP7H-A5ah7mi0