Jelenlegi hely

Stemle öğreniyorum geleceğimi kodluyorum- STEM-mel tanulok, a jövőmet kódolom

 

 Stemle öğreniyorum geleceğimi kodluyorum- STEM-et tanulok, a jövőmet kódolom

Kiterjesztett valóság

Az iskolai évünk első hónapjában az alábbi tevékenységeket folytattuk.
Kiterjesztett valóság, 3D színező

 

Regisztráltunk az osztállyal a code.org honlapra, ahol az 1. kurzus megoldását kezdtük el. Ez a felület a kódolás alapjainak elsajátításában segíti a gyerekeket.

Októberben részt vettünk az EU Code Weeken ( a részleteket lásd alább)

November 9-én hívtak meg partnereink a projektbe, és a szeptember- október-novemberi tevékenységeink olyannyira illeszkedtek hozzá, hogy úgy döntöttünk, csatlakozunk e remek projekthez.

"Diversity in STEM" - Pályaorientációs nap- Kódolás Órája esemény

A "Diversity in STEM" kampányhoz kapcsolódva rendeztük meg pályaorientációs napunkat. A világ egyik vezető multinacionális mérnöki és elektronikai vállalatának STEM szakemberei látogattak iskolánkba, hogy bemutassanak néhány példát az ipari karrier-tevékenységekről. Meghívtunk középiskolai tanárokat és tanulókat is, hogy bemutassák a tanulmányaikat és tevékenységeiket. Az alsó tagozatosok szerepjátékba ágyazva, játékos formában ismerkedtek a foglalkozásokkal. Az egyik állomásunkon az informatikus szakmához kapcsolódóan összességében csaknem 150 gyerek foglalkozott kódolással a Kódolás Órájának honlapján.

https://www.storyjumper.com/book/index/61216495/5be87850dbf8e

Novemberben a projektben résztvevő osztályok mindegyike megismerkedett egy kedves török mesével, amely a kertészkedésről szólt. Alaattin Portakal tanár úr fordításának köszönhetően mi is részt vettünk ebben, majd ehhez kapcsolódó tevékenységeket végeztünk.

Babot csíráztattunk és ültettünk, hogy megfigyeljük a növény fejlődését. Megtanultuk, mik a növények fejlődésének feltételei, majd a megfigyeléseinkről készült fényképeket egyeztettük a tényekkel. Az interaktív feladatokhoz a saját készítésű feladatokon kívül Molnárné Tóth Ibolya A növények című Smart tananyagának egyes diáit használtuk fel.

Közben folytattuk az 1-es kurzus faladatainak megoldását.

Google Santa Tracker

Egy nagyon kedves, karácsonyi oldalon rengeteg játékos tevékenységet végeztek a gyerekek.

   

Amszterdam: a képregény és háztervek

A gyerekekkel ismertettünk egy problémát, majd közösen megoldást találtunk rá.

Képregényt készítettünk, majd házakat terveztünk, végül vízenergia felhasználásával orvosoltuk a problémát.

https://youtu.be/wL1yhfJpquo

Koordináták alapján téli rajzokat készítettünk

 

Közös naptárat készítettünk a 2019-es évre:

https://www.storyjumper.com/book/index/63596225/5c4176153b250

 

Februári közös feladatként pedig az internetbiztonsággal foglalkoztunk

Olvasás és írásóra kódolással

Az írás feladatlap forrása: http://tanitobacsi.hu/tananyagok/magyar/1b/01.pdf Ötlet: Szabó János

Az olvasás feladatlap (Dérné Veresegyházy Erika ötlete alapján): 

Betűsodoku

Bemutattuk partnereinknek a Digitális Témahétre készített miniprojektünket

March 15 Hungarian national holiday on Biteable.

Regisztráltuk közös Space Dome feladatunkat a STEM Discovery Week Európai térképére.

Code Week 4 all oklevelet kaptunk az októberi Code Weeken végzett tevékenységeinkért.

Közös rajzot készítettünk a partnerekkel a Vaki Vaki meséhez kapcsolódóan egy egyidejűleg rajzolható közös felületen.

 
Bemutattuk barátainknak a Digitális Témahétre tervezett másik projektünket is, amely a projekt témájához tökéletesen illeszkedett.

Mesés kalandok on Biteable.

Ezt a projektet is regisztráltuk a STEM Discovery Week-re

A demokratikus részvétel jegyében közös verset írtunk

Demokratikus részvétel

  

A PhotoFunnia alkalmazással graffitiket készítettünk

  

YouTube videó segítségével ismereteket szereztünk az eszkimók életéről, és az igluépítés folyamatáról, majd rajzokat készítettünk.
 

 

Iglu készítése kockacukorból

 

Az Egészségnapon Bee-Bottal és Blue-bottal szereztünk ismereteket az egészséges ételekről
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Online meeting és puzzle játék a gyerekekkel

 

 
Tanári online megbeszélés
 

 

 

 

A projekt tanári értékelése

 

 

Amszterdam közös könyv

 

 

A projekt értékelése

Végső, közös filmünk:

Közös patchwork az iskolák logóival.