Jelenlegi hely

Projektnaplók: eTwinning, EU Code Week

 

      Iskolánk csatlakozott az eTwinning európai iskolák közösségéhez. Az eTwinning program az Európai Bizottság kezdeményezésére jött létre, és célja, hogy ösztönözze az európai iskolákat az információs és kommunikációs technológiák változatos formáit használó együttműködési partnerségek alakítására. Az eTwinning 2014-től az Erasmus+ program részeként működik.

     Az eTwinning olyan felületet biztosít a részt vevő európai országokban működő iskolák munkatársai és diákjai számára, ahol kommunikálhatnak és együttműködhetnek egymással, közös projekteket indíthatnak, továbbá megoszthatják egymással ismereteiket, azaz röviden: átélhetik, milyen Európa legérdekesebb oktatási közösségének a tagja lenni, és részt vehetnek annak életében. A projektmunkához egy biztonságos, diákok számára is elérhető közös online felületet biztosít a program, amely mindenki számára ingyenesen használható. Elsős osztályunkkal idén négy nemzetközi projektben veszünk részt.

Az egyes projektek alatt látható linkek az eTwinning portál projektfelületéhez vezetnek, ahol a projektek nyilvánosan megosztott részletei láthatók. Az azok alatt lévő linkek pedig a projektekhez kapcsolódó Blog oldalakhoz vezetnek, ahol részletesebb leírás található az egyes projektekről magyar nyelven.  


 Az  A funny school year projektben 4 és 11 év közötti gyermekek osztják meg a partnerekkel az iskolai életük különleges pillanatait (az iskola első napja, a tanév elején üdvözlő tevékenységek, ünnepségek, mint a karácsony, a húsvét, az anyák napja, sportnapok és egyéb rendezvények). Minden iskolához létrehoztunk egy oldalt, ahol megosztunk fotókat, videókat, rajzokat, rövid szövegeket, prezentációkat. A tanév végén minden iskola létrehoz egy videót a különleges pillanatokkal és a tevékenységekkel. Minden videó feltöltésre kerül egy európai interaktív térképre, és megosztjuk a partnerekkel. Emellett együttműködési könyvet készítünk az egyes osztályok fotóival és a videóban bemutatott tevékenységek rövid listájával.

Résztvevő országok: 

Olaszország, Törökország, Románia, Lengyelország, Görögország, Spanyolország, Macedónia, Csehország, Moldovai Köztársaság, Szlovákia, Horvátország, Litvánia, Németország, Bulgária, Szerbia, Franciaország, Izland, Málta, Magyarország, Albánia, Grúzia, Portugália, Egyesült Királyság, Szlovénia.

Időtartama: 2018/2019-es tanév (2018. július-2019.június)

https://twinspace.etwinning.net/68301/home

Blog a projektről:

https://funnyschoolyear.blogspot.com/


 A From my country… in Europe projekt célja, hogy a diákok megismerhessék annak az országnak a csodálatos helyeit, ahonnan származnak. A tanárok segítségével virtuális túrát tesznek a hazájuk és Európa földrajzi területein. Megismerik a projektben részt vevő európai országok történelmi múltját, természeti értékeit, elénekelik Európa himnuszát. A nyári szünetben a tanárok összegyűjtötték és feltöltötték a fényképeket a projekt oldalaira. 

Résztvevők száma: 209 tag 24 országból

Időtartama:  2018. július - 2018. december

https://twinspace.etwinning.net/68949/home

Blog:

https://frommycountrybulgarfold.blogspot.com/


 A From seed to table egy rugalmas és nyitott projekt, amely számos gyakorlati tanulási lehetőséget foglal magába, amelyek a környezeti nevelés, az étel és az ízek témájára irányulnak. Iskolánk Menő menza pályázatához kiválóan kapcsolható.

Résztvevők száma: 11 tag 8 országból

Időtartama: 2018. október - 2019. június

https://twinspace.etwinning.net/69802

Blog

https://magtolazasztalig.blogspot.com/


 

 

Our Book of a magic Christmas

Résztvevő országok: 

Olaszország, Románia, Lengyelország, Spanyolország, Lettország, Horvátország, Franciaország, Örményország, Litvánia, Magyarország, Görögország, Grúzia, Portugália, Ukrajna, Törökország, Dánia, Egyesült Királyság, Finnország, Szerbia, Bulgária

Időtartam: 2018. szeptember - 2019. január

7 és 15 év közötti gyerekek kollaboratív karácsonyi könyvet készítenek. Logó versenyt rendezünk, és a diákok bemutatkoznak a TestvérTér felületén. Ezután minden iskola elkészíti az e-könyv néhány oldalát. Egyet az ország karácsonyi hagyományairól, amelyeket a tanulók neveznek meg; egy videófelvételt, amelyen a gyerekek karácsonyi dalt énekelnek; egyet kívánságokkal és rajzokkal; egyet az ország egy karácsonyi legendájáról; egyet pedig egy tradicionális recepttel.

https://twinspace.etwinning.net/70037/home

Blog:

https://bookofamagicchristmas.blogspot.com/



Tevékenységeink a projektekben

 A FUNNY SCHOOL YEAR

A megvalósulásuk nyomon követhető az alábbi linken:

https://twinspace.etwinning.net/68301/home

Először a projektben részt vevő tanítók és tanárok megfogalmazták az elvárásaikat, várakozásaikat.

Mindenki bemutatta az iskoláját, a városát. A mi bemutatkozásunk az alábbi linkeken tekinthető meg:

https://youtu.be/aYaUy-tTf8s

https://youtu.be/lNFCpp6Fkzo

https://youtu.be/BMcTE26vPFE

Majd minden résztvevő osztály a maga módján szintén bemutatkozott. Mi a LearningApps.org honlap felületén a neveink és beceneveink párosító-játékával, amelyen a nevek kiejtése is hallható a külföldiek számára.

https://learningapps.org/watch?v=p8i3be7rt18

Mindenki bejelölte a saját iskolájának helyét a közösen szerkeszthető térképen:

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=15leEJXy7rgPyWo3xIaM8mvLqvTNfU1Gf&ll=54.6161285955243%2C7.49637957662344&z=3

Létrehoztuk a projekt nyilvános Facebook csoportját

https://www.facebook.com/groups/158619611675945/

Mi először az iskolába lépésünk első napjának tevékenységeit mutattuk be a projektben. "Első nap az iskolában" koronát készítettünk és a QuiverVision applikáció segítségével 3D színezőket keltettünk életre az ismerkedés, és az iskola körbejárása után.

 

Ezek után az első hét tevékenységeit mutattuk be és különböző tanulási alkalmakat.

Logópályázatot hirdettek, amelynek keretében logókat terveztünk, majd megosztottuk a Tricider oldalon, ahol a tanítók szavaztak a legötletesebbnek ítélt logóra. 

 

 

Megünnepeltük a Nyelvek Európai napját, amelynek keretében párosító és memóriajátékot játszottunk az interaktív táblán. Zászlókat és európai országok népviseleteit színeztünk, amely tevékenységünk a From my country in Europe projektünkhöz is szervesen kapcsolódott.

 

Természetesen a magyar ünnepekről sem feledkeztünk meg, így a Magyar népmese napja alkalmából az egyik iskolaotthonos óránkon dramatizáltuk a Kismalac és a farkasok című népmesét, és megismertettük a többi projektpartnerrel is a YouTube csatornán keresztül a Só című magyar népmesét angol nyelven. Gaia Giorgetti, az olaszországi ICS "Ten. F. Petrucci" di Montecastrilli iskola tanító nénije megmutatta a tanulóinak.

 

A dramatizálás, és a mese linkjei itt érhetők el:

https://youtu.be/5Mu3jDuMMXM

https://youtu.be/FVGT3Syc31Q

Meglátogattuk iskolánk őszi kiállítását, amelyben a mi munkáinkat is kiállították.

Majd bemutattuk a projektpartnereknek egy videón:

https://youtu.be/sNPi-hIjBB8

Beszámoltunk az iskolánk Nemzetközi Zenei Napjáról.

Üzenetet küldtünk a Voki alkalmazáson keresztül a gyerekeknek: http://tinyurl.com/yabq6h6v

Majd bemutattuk az Állatok Világnapja alkalmából rendezett rajzverseny munkáit (köztük a mieinket): https://youtu.be/atyp9s744s4

Ezek után összegeztük a szeptemberi érdekesebb tanulási tevékenységeinket. https://youtu.be/bEXweqCZC3U

Részt vettünk az EU Code Weeken (részleteket lásd alább).

Október 10-én pedig online meetinget szerveztünk egy tüneményes török osztállyal, és a tanító nénijükkel, Dilek EmirrelŞehit Piyade Astsubay Çavuş Soner Özübek İlkokulu

Majd puzzle játékot készítettünk és miután megosztottuk a partnerekkel, játszottunk https://www.jigidi.com/solve.php?id=FBGD11E0&

 

 

 

 

 

 

 

Bemutattuk, hogy iskolánk tanulói táblás, társas- és számos egyéb játékkal gazdagodtak, amelyeket Krivjánszkyné Tóth Beáta tanárnő és Páfrány Ferenc tanár úr helyeztek el az aulában. 

 

Október 19-én az osztályunk is részt vett az 1956-os iskolai megemlékezésen

 

Kaptunk egy csodálatos képeslapot Szabadkáról, Szerbiából, a Katicabogár csoporttól

Halloween

 

 

 

 

 

 

https://issuu.com/juditfk/docs/halloween

https://photos.app.goo.gl/YHSspZVPcJEPcZjA7

Valóságos zászlókat keltettünk életre, és elképzelt, saját zászlókat terveztünk

https://photos.app.goo.gl/TQjc1iZ4cpXEg2gF9

Őszi tevékenységeink:

https://app.emaze.com/@AOFIFWFRZ/autumnworks

Itt is bemutattuk a From seed to table projekthez kapcsolódó munkánkat: tapasztalatainkat a zöldségekkel, és a gyümölcsökkel, valamint a babcsíráztatásunkat.

Esma Kılıçlar partnerünk javaslatára megünnepeltük a Kedvesség világnapját, és egy padleten gyűjtöttük össze az ötleteinket, azok megvalósítását. https://padlet.com/esmakiliclar/n1w7qgxqnlnp

A javaslatomra pedig a Kulturális Örökség Évéhez kapcsolódva egy virtuális időkapszulát hoztunk létre, a tanulóink 2018-ban kedvelt meséi, zenéi, játékai számára. https://padlet.com/fuko_judit/h2x3jzcuc9f7

Bemutattuk a pályaválasztási napon végzett tevékenységeinket: 

https://www.storyjumper.com/book/index/61216495/5be87850dbf8e?fbclid=IwAR10gDOFi7yj1Hm23PJFP_Ocs5oasiwkHlvluw9s92YuMgWQi_CO6RohI4c

November 13-án anyanyelvi játékokkal ünnepeltük meg a magyar nyelv napját, és megismertettük a nyelvünket a projektpartnerekkel, akik nagyra értékelték, és érdekesnek találták azt.

https://youtu.be/ikODMvw76j4

November 20-án, a Gyerekek Világnapján az UNICEF felhívására "kék" tevékenységet folytattunk. Beszélgettünk a gyerekek jogairól, majd "kék rajzokkal" ünnepeltük a Gyerekek Világnapját. #WorldChildrensDay #GoBlue

https://youtu.be/hGWE2D2Q81U

Egyik kedves projektpartnerünk, Alaattin Portakal fordításának köszönhetően megismerkedtünk egy aranyos török mesével, ami a kertészkedésről szólt. Erről rajzokat készítettünk.

 

Bemutattuk iskolánk fennállásának 50. évfordulójának megünneplését.

 

Szintén egy közös oldalra gyűjtöttük össze a karácsonnyal, és az újévvel kapcsolatos tevékenységeinket.

https://padlet.com/fuko_judit/arxexbzxftqw

Virtuális képeslapot küldtünk a projektpartnereknek:

https://plus.smilebox.com/play?g=ef388a6c-4073-46a5-aa3d-d4aa80af544d


 FROM MY COUNTRY....IN EUROPE

Ebben a projektben a tanítók a nyári szünetben képeket töltöttek fel az országuk híres és csodálatos helyeiről, tájairól, nevezetességeiről. Ezt a projektben részt vevők kiegészítették azokkal a saját fotókkal, amelyeket az adott orszában járva készítettek.

Szeptemberben a projekt bemutatása, bevezetése után a tanítók bemutatták ezeket a képeket a gyerekeknek, virtuális túrát téve Európa vidékein. Mi egy a projekt képeiből szerkesztett videót tekintettünk meg az elsőseinkkel, melynek szerkesztéséhez a Kizoa alkalmazást választottuk.

https://youtu.be/3_3TRBzznlE

Ezek után megismerkedtünk a Google maps segítségével Európa, azon belül szülőhazánk, Magyarország elhelyezkedésével.

Ismerkedtünk a zászlókkal, más nemzetek nyelveivel, meghallgattuk különböző nyelveken a köszönéseket. Interaktív táblán memóriajátékot, párosító játékot játszottunk a zászlókkal, meghallgattuk, és tanítói segítséggel párosítottuk a különböző nyelveken elhangzó köszöntéseket az országok zászlaival.

      

Ezek után zászlókat, és különböző nemzetek népviseletét színeztük.

https://youtu.be/svyJLUigJA0

Megismertettük a projektpartnereket a nyelvünkkel, kulturális örökségeinkkel, tradícionális ételeinkkel.

https://www.vilagorokseg.hu/start/index/lang/en

https://youtu.be/ikODMvw76j4

https://padlet-uploads.storage.googleapis.com/301397855/4d4c54c899cd470a1fd288e5dc72af98/hungariancuisine0_120629122017_phpapp01.pdf

Október elején hazánk kulturális örökségéhez kapcsolódó puzzle-t készítettünk és oldottunk meg.

https://www.jigidi.com/solve.php?id=FBGD11E0&utm_source=e

Október közepén pedig képeslapokat küldtünk a projektpartnereknek.

Kaptunk egy csodálatos képeslapot Szabadkáról, Szerbiából, a Katicabogár csoporttól

 

Az 1956-os forradalomra való megemlékezés alkalmával ismerkedtünk hazánk történelmével.

Karácsonyi képeslapokat készítettünk, és küldtünk a projektpartnereknek.

 

  


FROM SEED TO TABLE

Ez a projekt októberben indult.

Első tevékenységünkként felezett sárgaborsóból, rizsből és grízből képet készítettünk.

   

Az interaktív táblán sorbarendeztük a növény fejlődésének, az ültetésnek és a palacsintasütés sorrendjének képeit.

   

Részt vett az osztályunk a Menő menza keretében a dieietikus hölgy előadásán. 

Környezetismeret órán ismerkedtünk a zöldségekkel, gyümölcsökkel.

Tapintottuk, szagoltuk, ízleltük, lerajzoltuk őket.

https://animoto.com/play/FHZNU9A410XppuXsW13Z1Q

Babot csíráztattunk, hogy megfigyeljük a növény fejlődését.

Párosítottuk a tényeket a megfigyeléseinkkel:

 

Bemutattunk iskolánk "Menő menza" pályázatának keretén belül megvalósult, az egészséges életmóddal kapcsolatos programjait.

     

A gyerekek meghallgattak egy török mesét a kertészkedésről, majd rajzokat készítettek.

 

Saját kertet terveztünk. https://issuu.com/juditfk/docs/kert


 

 

 OUR BOOK OF A MAGIC CHRISTMAS

Ebben a projektben először az iskolák diákjai bemutatkoztak egymásnak, majd bemutatták az országukat.

https://padlet.com/nasi_petrova/mp36sa3o875y

Logót terveztünk a projektnek, majd a Tricider alkalmazás segítségével kiválasztottuk a végleges logót.

http://www.tricider.com/brainstorming/38mTqcAgsG7

Megjelöltük az iskolánkat az erre a célra létrehozott Google térképen.

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1EhHQ8IHS5y9SBkSwiRxm0Y_dFRBhJS5Q&ll=45.758336921988494%2C9.625790144531265&z=4

Karácsonyi rajzainkat feltöltöttük egy közös online képgalériára:

https://www.emaze.com/@AOFLCFIIC/our-book-of-a-magic-christmas

Karácsonyi képeslapokat készítettünk, és összegyűjtöttük egy közös felületen.

A mi munkáink itt találhatók:

https://padlet.com/fuko_judit/arxexbzxftqw

 

  

https://plus.smilebox.com/play?g=3dd7f8f5-76e3-4bd7-ad9e-b39382273cb9

A karácsonyi dalainkat az alábbi virtuális könyvben gyűjtöttük össze:

A kedvenc karácsonyi ételeket a gyerekek szavazták meg. A töltött káposztára és a mézeskalácsra esett a választásuk.

Megismerkedtünk a karácsonyi hagyományainkkal. 

 


 

 

EU Code Week 2018 #codeweek

2018. október 6-21

Az EU Code Week célja alapvető programozási ismeretek, a kódolás és az algoritmikus gondolkodás népszerűsítése és megismertetése mindenkinek érdekes és interaktív formában. Eseményünk felkerült a https://codeweek.eu/ térképére, valamint részt vettünk a Code Week 4 all kihívásban is, amelynek keretén belül összefogtunk más országok iskoláival és tanáraival.  

A Kicsi kódolók elnevezésű tevékenységünk során első osztályosaink digitális eszközök nélküli játékokban vettek részt, bevonva a gyerekeket egy kompetitív, kooperatív játékba, ami megismertette őket a kódolás fő alapelveivel, majd a code.org honlap segítségével online térben ismerkedtek a programozás alapjaival, a korosztályuknak megfelelő játékos feladatok megoldásával.

A tevékenység során a tanulók:

Kooperációs és versenytapasztalatokat szereztek. Megértették a kódoló és a robot szerepe közötti különbséget. Ismerkedtek az elemi utasítás és az utasításkészlet fogalmával. Megtanulták, hogy elemi utasítások sorával meg tudnak oldani egy problémát. Tesztelték egy adott program hibáját annak végrehajtásával. Megértették, hogy a kódolás több gondolkodást igényel, mint technológiát.

Tevékenységeink voltak:

Mozgás, mozgás, Vidám térképek, Kódolás a népmesék témaköréhez kapcsolódóan, Getting loopy (ciklikusság) játékok, pohárépítő játék, a mindennapi élet algoritmusai, szerialitás fejlesztő játékok, játékok unplugged blokkokkal, online labirintus sorozat, hibakeresés, alapok Angry Birds-szel, Harvesterrel, a Jégkorszak figuráival.

Tevékenységeink az EU Code Week 2018 eseményei során:

2018. október 9-én 

A Kicsi kódolók esemény keretén belül elsőseink a Mozgás, mozgás! című játékkal ismerkedtek. A játék során  a gyerekek két csoportban egy-egy 2x3-mas rácsot építettek, eldöntötték, ki legyen a programozó, és ki legyen a robot. A rácson kijelölték az indulás helyét egy iránytű-rózsával, majd a célt is egy mosolygó szmájlival, vagy gyémánt szimbólummal. A programozó ezután megbeszélt kézjelekkel átvezette a robotot a papírlabirintuson a startponttól a célig. A robot kizárólag a programozó uatsításait követhette, nem szólhatott akkor sem, ha esetleg tévesen vezette. Második lépésként már akadályokat is közbeiktattunk, mappákat raktunk a rácsba, amelyekre sem rálépni, sem átugrani nem lehetett.

 

   

Ezután a Vidám térképek játék változata következett, ahol a megadott pályán a pedagógus által kirakott nyilakat kellett a robotoknak követniük. Itt a nyilak pusztán az irányt jelölték, elfordulni nem kellett az adott irányba.

 

Következő lépésként a gyerekeknek feladatlapon adott térképhez a megfelelő irányba mutató nyilakat kellett kirakniuk a megfelelő sorrenben.

 

 

Délután a való élet algoritmusaival foglalkoztunk, az események helyes sorrendbe állításával, majd egy kész algoritmust követtünk origamival, sün hajtogatásával. Az interaktív sorbarendezéshez Dérné Veresegyházi Erika tankockáit használtuk  https://learningapps.org/watch?v=p0gz1v4ra18

 

 

Október 10-én

Mentsd meg a kutyát! játékban 5x5-ös életnagyságú négyzetrács és a CodyRoby játék alapkészletének segítségével labirintusjátékokat játszottunk először két szereplővel (kódoló és robot), majd versenyben. Ötödikeseink segítettek az előkészületekben.

 

 

Ezen a napon a 3. a osztály tanulói szintén részt vettek egy játékban a számukra rendezett nehezített pályás eseményen.

  

Október 12-én

Összekapcsoltuk a kódolást a népmesei kulturális örökségünkkel.

Olyan labirintuspályát terveztünk a gyerekek számára, amely már a blokk kódolás elemeit magában foglalta, a sorrendet is ennek megfelelően kellett alakítani.

Népmesei kerettörténetbe helyeztük az életnagyságú feladatot, jelmezekkel hozva közelebb a kódolást a gyerekekhez.

A pálya terve és a megoldás:

  

    

 

 

Ezek után a code.org honlap feladataival online térben is programoztunk.

  

 

 Játékok unplugged blokkokkal

LÜK

A gyerekek nagyon élvezték a játékokat, élményekkel teli, remek hetet zárhattunk.

Képes beszámoló az eseményről az alábbi linken érhető el:

https://issuu.com/juditfk/docs/k_dol_s

A 3. a osztállyal digitális eszközök nélküli programozást tanultunk játékos formában.

Október 13-án

A nevelési értekezletünkön pedig ebben a témában tartottunk előadást.

Kicsi kódolók első osztályosaink offline, majd online tevékenységei

Offline móka Programozás digitális eszközök nélkül. Offline játékok 3. osztályban.

Előadás a kódolás témakörében Intézményi belső tudásmegosztás: Programozás digitális eszközök nélkül.

E három eseményt rendeztük az EU Code Week 2018 keretében.